woensdag 18 juli 2012

TRIP: Tunesische Sahara

Oke ik had dan wel gezegd dat er geen spectaculair reisverslag van mij zou komen, maar uiteindelijk liep de week toch anders dan de geplande luie zonvakantie dobberend in het zwembad. Al gauw in het hotel besloten we een 2-daagse excursie te boeken naar jawel.. de woestijn. Tja als je dan toch in de hitte van Tunesiƫ bent, waarom dan niet meteen die hete zandbak opzoeken? Zelf was ik al een keer in zowel Tunesiƫ als Egypte geweest, maar nooit was ik het binnenland in getrokken naar de woestijn. Omdat ik die hoeveelheden zand toch wel een apart landschap vind leek het me deze keer wel tof om het eens op te gaan zoeken. Dus bevond ik mij 2 dagen in de sahara!

Nou dat hebben we geweten. De klap die we kregen toen we na een paar uur de bus uitstapten was ongelofelijk. Een hitte die we in Nederland nooit zullen meemaken. Maar de luchtvochtigheid is er dan ook heel anders dan wij gewend zijn. Met een bus ben ik naar de Sahara gereden waarmee we om de tijd stopten voor een bezienswaardigheid. Zo zagen we de eerste dag al een colosseum, een set van Star Wars, grotwoningen en reed ik kameel bij zonsondergang. Nadat we de nacht doorbrachten in een hotel temidden in de woestijn, reden we de volgende dag weer per bus terug richting de kust. We kwamen toen onder andere langs Sjott El-Djerid, een onwijs groot zout water meer, waar je over de oneindige vlakte kunt kijken. Maar ook deden we die dag met 4x4 auto's een hele gave toer door de Sahara, waarmee we nog een andere set van Star Wars te zien kregen. Hierna werden we nog naar een oase gebracht met een waterval, vreemd dat dit middenin de woestijn staat! Om vervolgens weer een lange busreis uit te zitten richting de zee. Moe maar voldaan van een ongelofelijke zandbak.

Krijg je ooit de kans om de Sahara te bezoeken: ZEKER DOEN!

3 opmerkingen:

1. Adembenemend, zo mooi die foto's! Daar krijg ik wel reiskriebels van!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wauw wauw wat een foto's! Ik ben zelf nog nooit naar een woestijn geweest, maar nu wil ik dat echt een keer gaan zien. Laat ik eerst maar eens gaan beginnen bij Thailand dit jaar. ;)

3. Wat een mooie foto's! Ziet eruit als een onvergetelijke ervaring ;)